Informacje o numerach telefonów    59 86-35-202
Liczba odwiedzin

Menu

Zielona Skania.

W dniach 24-26.08.2014r lęborskie Amazonki wyruszyły a raczej wypłynęły promem Stena Line zwiedzić i poznać historię regionu Szwecji zwanego „Zieloną Skanią”. Główną atrakcją wycieczki był całodniowy wypad autokarowy w ten przepiękny, zielony region. Nasza przewodnik Kasia z wrodzoną sobie swadą bardzo ciekawie opisała nam obiekty i kulturę ludzi tam zamieszkujących. Na początek zwiedziliśmy  tradycyjną suszarnię chmieli w Nasum i zapoznaliśmy się tu ze sposobem warzenia regionalnego piwa. Zielona Skania to kraina zamków, kamiennych kościołów i średniowiecznych ruin. Oglądaliśmy więc malownicze krajobrazy wokół jeziora Ivosjon, popłynęliśmy na wyspę Ivo gdzie szukaliśmy szczątków dinozaurów, a potem podziwialiśmy naścienne malowidła w kościele Gualov. Następny etap to dawny średniowieczny klasztor Backaskog (Szwedzki Malbork). Spotkaliśmy tam Polkę, która od kilku lat żyje i pracuje w Szwecji, bardzo ucieszyła się z naszego spotkania. Zwiedziliśmy też bardzo pobieżnie największe miasto regionu Kristians a nasza pani przewodnik przybliżyła nam wielowiekową historię, tradycję i kulturę tej części Szwecji.