Polityka Jakości
Informacja o współudziale pracowników w tworzeniu zintegrowanego systemu zarządzania
Celem Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku jest świadczenie usług medycznych na wysokim specjalistycznym poziomie, z zachowaniem wymagań ustawowych i przepisów prawnych, zapewniając pacjentom oraz personelowi przyjazne i bezpieczne warunki leczenia, pobytu i pracy. Działania ukierunkowane są na potrzeby, oczekiwania a także na zwiększenie zaufania i zadowolenia pacjentów.
Polityka jakości jest ściśle powiązana z naszym powołaniem, wyznawanymi przez nas wartościami, postawą etyczną i z przyjętą misją, która brzmi następująco: „Dążymy do udzielania świadczeń zdrowotnych o najwyższej jakości”
Politykę jakości realizować będziemy poprzez następujące cele strategiczne i jakościowe:
- Zapewnienie wysokiego poziomu usług medycznych z uwzględnieniem dostępnych nowoczesnych metod terapeutyczno-diagnostycznych, spełniających oczekiwania naszych Pacjentów.
- Utrzymanie poziomu aktualnych zakresów działalności leczniczej wraz z rozszerzaniem działalności w kierunku koordynowanej - kompleksowej opieki zdrowotnej, łączącej lecznictwo szpitalne, usługi opiekuńczo-lecznicze z ambulatoryjną opieką specjalistyczną, rehabilitacją, podstawową opieką zdrowotną, lecznictwem środowiskowym, psychiatrycznym oraz ratownictwem medycznym.
- Utrzymanie i ciągłe doskonalenie w zakresie spełniania wymagań norm oraz standardów akredytacyjnych w celu podnoszenia jakości realizowanych świadczeń medycznych oraz bezpieczeństwa pacjentów i personelu.
- Zapewnienie wysokiego poziomu wiedzy i kompetencji personelu, osiąganego w wyniku systematycznego kształcenia podyplomowego, w tym poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych.
- Modernizację infrastruktury oraz znoszenie barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, wyposażenie w bezpieczną dla pacjenta i pracowników aparaturę medyczną.
- Zapobieganie zanieczyszczeniom środowiska, poprzez ciągły monitoring istotnych aspektów środowiskowych, identyfikację i eliminację zagrożeń środowiskowych oraz analizę ryzyka ich wystąpienia.
- Dążenie do optymalizacji w zakresie oddziaływania na środowisko naturalne poprzez racjonalne gospodarowanie wodą i ściekami oraz zmniejszenie zużycia energii elektrycznej i cieplnej.
- Zapobieganie wszelkim urazom i wypadkom, zranieniom ostrymi narzędziami, chorobom zawodowym oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym.
- Monitorowanie ryzyka zawodowego i dążenie do stałej poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w tym narażenia na promieniowanie jonizujące.
- Zapewnienie stałego doskonalenie ZSZ w związku ze zmianą otoczenia.
- Zapewnienie bezpieczeństwa informacji poprzez zarządzanie ryzykiem, zmianami oraz ciągłością działania.
- Ochronę systemów przetwarzania informacji przed nieuprawnionym dostępem bądź zniszczeniem.
- Zapewnienie poufności, integralności, dostępności i rozliczalności informacji przetwarzanych przez SPS ZOZ w Lęborku oraz własności intelektualnej, będących aktywami jednostki, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego konsumentów poprzez przygotowywanie potraw spełniających wszelkie wymogi bezpieczeństwa.
- Dążenie do przygotowania posiłków optymalnej jakości, zarówno pod względem wartości odżywczych, estetyki oraz walorów smakowych.
- Zapewnienie warunków do konsultacji i współudziału pracowników oraz partnerów społecznych w utrzymaniu i doskonaleniu ZSZ na wszystkich poziomach organizacji.
Dyrektor deklaruje pełne zaangażowanie własne i całego personelu w utrzymanie Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz jego stałe doskonalenie. Wszystkich pracowników SPS ZOZ w Lęborku czyni odpowiedzialnymi za realizację Polityki Jakości w odniesieniu do ich stanowisk pracy i zobowiązuje do wykazywania inicjatywy w zakresie doskonalenia procesów i usług.
Gabinety Podstawowej Opieki Zdrowotnej SPS ZOZ z siedzibą w Lęborku oraz w Łebie realizują kompleksową opiekę zdrowotną dla mieszkańców regionu oferując poszerzony zakres świadczeń prowadzony w modelu koordynowanym. Dzięki dwóm lokalizacjom pacjenci mogą liczyć na łatwy dostęp do wykwalifikowanego personelu medycznego oraz nowoczesnych metod wykonywania badań dodatkowych. Placówki zapewniają profesjonalną opiekę medyczną kładąc nacisk na wysoką jakość procesu diagnostyczno-terapeutycznego oraz komfort leczenia oparty o optymalne rozwiązania organizacyjne.